flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ПОРЯДОК

організації та проведення прийому громадян в Рокитнянському районному суді Київської області

 

 

  1. Загальні положення

 

1.1. З метою забезпечення належних умов реалізації громадянами свого права на звернення до органів державної влади в суді створюються відповідні організаційні передумови, визначені цим Порядком, для безперешкодного доступу громадян до правосуддя, а також оптимізації роботи із всіма формами звернень, вирішення яких віднесено до компетенції суду.

.Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у Рокитнянському районному суді Київської області (далі – суд у відповідних відмінках).

 Особистий прийом громадян керівництвом суду та загальний прийом канцелярією суду  проводиться згідно з затвердженим графіком в установлені дні та години в приміщенні суду, що знаходиться за адресою: смт. Рокитне, вул.. Заводська, 11.

1.2. Цей Порядок розроблено у відповідності до вимог Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України №173 від 17.12.2013 р.

1.3. Особливості організації роботи із зверненнями громадян в Рокитнянському районному  суді зумовлені його правовим статусом та необхідністю забезпечення чіткого виконання вимог законодавства щодо об’єктивності, неупередженості та позасторонності суду, що виключає можливість для сторін, а також третіх осіб, втручатися в розгляд справ, а також вчиняти незаконний тиск на суддів.

1.4. Прийом громадян, які особисто звернулися до суду, здійснюється у формах прийняття уповноваженими на це працівниками апарату суду поданих ними заяв, скарг, клопотань та інших звернень з подальшою їх реєстрацією і опрацюванням в порядку, визначеному правилами діловодства, а також через особистий прийом, що проводиться керівництвом суду (головою суду, керівником апарату суду, його заступником) у межах своїх повноважень та з питань, що належать до їх службової компетенції, згідно встановленого графіку.

1.5. Судді суду особистого прийому громадян не проводять. Єдиною формою спілкування сторін із суддею є розгляд справи у судовому засіданні, під час якого усі клопотання, заяви, звернення вирішуються виключно у передбаченому законодавством процесуальному порядку.

1.6. Посадові особи суду, які здійснюють особистий прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про звернення громадян», «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Положенням про апарат суду та цим Порядком.

1.7. З метою інформування громадськості про правила прийому громадян в Рокитнянському районному суді Порядок розміщується на дошці оголошень суду в зручному для ознайомлення місці, до якого забезпечується  безперешкодний доступ.       

1.8. Правом позачергового прийому користуються категорії громадян, визначені чинним законодавством України, а саме:  Герої Радянського Союзу, Герої України, Герої Соціалістичної Праці, інваліди Великої Вітчизняної війни, інваліди 1 і 2 групи,учасники АТО,  жінки, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», громадяни віднесені до 1 та 2 категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та інші.

        1.9. Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом без участі їх законних представників не допускаються.

 

  1. Організація прийому громадян з питань розгляду письмових звернень

 2.1. Усі звернення громадян, викладені у письмовій формі, розгляд і вирішення яких віднесено до компетенції суду, приймаються щоденно в межах робочого часу згідно графіку роботи суду відповідно до Правил внутрішнього трудового розпорядку суду працівниками загального відділу-канцелярії.

 

2.2. Прийняті заяви, скарги, клопотання та інші види звернень реєструються працівником загального відділу-канцелярії із занесенням відповідних відомостей до автоматизованої системи документообігу суду. Подальше провадження за зверненням здійснюється в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

2.3. Інформація на усні запити громадян щодо поступлення судових справ до провадження суду та їх подальший рух надається працівниками канцелярій судових палат в усній формі.

2.4. Відомості загального характеру щодо реквізитів по оплаті судового збору і витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду цивільних справ в судах апеляційної та касаційної інстанцій, зразки окремих видів уніфікованих форм заяв до суду, графіки проведення ознайомлення з матеріалами справ, видачі копій ухвал, рішень апеляційного суду, особистого прийому громадян, списки справ, призначених до розгляду, інформація про розташування структурних одиниць апарату суду, які ведуть роботу із зверненнями громадян, а також розпорядок роботи суду вивішуються для ознайомлення на дошках оголошень суду в загальнодоступних місцях.

2.5. Юридичні консультації на запити громадян працівниками апарату суду не надаються.

2.6. Звернення громадян, оформлені з порушенням вимог чинного законодавства, до розгляду судом не приймаються.

2.7. Звертаючись до суду із зверненнями особисто, громадяни зобов’язані пред’являти працівникам апарату суду документи, що посвідчують їх особу та повноваження на вчинення відповідних дій.  

2.8. Звернення, розгляд яких чинним законодавством не віднесено до компетенції суду, не приймаються, а громадянинові роз’яснюється його право звернутися з приводу порушених у звернені питань до уповноважених на це органів та установ.

2.9. У прийомі громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому законодавством порядку, та/або особи, які перебувають у родинних стосунках з такими громадянами і мають документи, що підтверджують їхні особи та повноваження.

Присутність сторонніх осіб під час проведення прийому не допускається.

 

  1. Організація приймання громадян керівництвом Рокитнянського районного суду Київської області

3.1. Для забезпечення реалізації громадянами права на звернення особисто до керівництва органу державної влади з метою захисту своїх законних прав та інтересів в суді здійснюється особистий прийом громадян головою, керівником апарату суду та його заступником.

3.2.  Особистий прийом громадян здійснюється виключно у визначені для приймання громадян суду дні згідно графіку, що затверджується наказом голови суду.

 

3.3. Графік особистого прийому громадян розміщується на дошці оголошень суду в загальнодоступному місці.

3.4. Звертаючись до суду із зверненнями особисто, громадяни зобов’язані пред’являти працівникам апарату суду документи, що посвідчують їх особу та повноваження на вчинення відповідних дій.  

          3.5. Особистий прийом громадян здійснюється без попереднього запису у порядку черговості.

 

       3.6.  Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

 

       3.7.  Особистий прийом іноземців та осіб без громадянства здійснюються на загальних підставах, а у разі потреби – за участю перекладача.

 

       3.8. Особистий прийом керівництвом суду здійснюється виключно з питань організаційної діяльності Рокитнянського районного суду Київської області, вирішення яких віднесено Законом України «Про судоустрій і статус суддів» до кола їх службових повноважень.

 

3.9. Питання розгляду конкретних судових справ вирішенню на особистому прийомі громадян не підлягають.

3.10.  Усні та письмові звернення громадян реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян. Звернення, викладені у письмовій формі, після завершення особистого прийому передаються для реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду та подальшого провадження за правилами діловодства до загального відділу суду-канцелярії.

3.11.   В разі наявності в особи копії звернення, що подається до суду, особою, яка здійснює особистий прийом, проставляється штемпельний відтиск із зазначенням дати, посади, прізвища та особистого підпису особи.

3.12. До початку особистого прийому громадяни зобов’язані пред’явити паспорт чи інший документ, який посвідчує їх особу, а в разі вчинення дій за дорученням іншої особи – також документ, який підтверджує їх повноваження на представництво.

3.13. Присутність сторонніх осіб під час особистого та загального  прийому громадян, крім тих осіб, які безпосередньо звертаються із зверненнями та їх повноважних представників, а також працівників апарату суду, які залучаються для виконання облікової роботи, пов’язаної з веденням журналу особистого прийому громадян, та сприяння в оперативному пошуку необхідної інформації по суті порушених заявниками на особистому прийомі питань, не допускається.

3.14. Не допускається з'ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.

3.15. Для забезпечення дотримання громадського порядку та правил перебування осіб в приміщенні суду під час особистого прийому громадян можуть залучатися працівники підрозділу поліції.

3.16. У разі тимчасової відсутності особи, яка у визначений день згідно графіку повинна здійснювати особистий прийом громадян, зокрема внаслідок хвороби, перебування у відпустці чи службовому відрядженні, а також у зв’язку із необхідністю оперативного вирішення виробничих питань, що виключає можливість проведення особистого прийому безпосередньо цією особою, особистий прийом провадиться її заступником чи виконуючим обов’язки або за визначенням керівництва суду іншою службовою особою апарату суду.

3.17. Звернення, розгляд і вирішення яких не входить до повноважень посадових осіб, за якими закріплені дні прийому, на особистому прийомі не приймаються. Одночасно громадянинові роз’яснюється порядок, в якому таке звернення може бути подане для розгляду, а в разі порушення у зверненні питань, вирішення яких чинним законодавством не віднесено ні до повноважень керівництва суду, ні до компетенції суду – вказати громадянинові на цю обставину як таку, що свідчить про помилкове адресування звернення.

3.18. Розгляд прийнятих на особистому прийомі звернень громадян здійснюється за правилами, визначеними Законом України «Про звернення громадян». У разі наявності можливості вирішити порушене у зверненні питання під час особистого прийому, таке підлягає розгляду невідкладно.

3.19. Повторне звернення на особистому прийомі з аналогічних питань, що вже були предметом розгляду суду і вирішені по суті, не допускається.

3.20. Інформація про надходження звернень громадян на особистому прийомі та результати їх розгляду періодично узагальнюється загальним відділом суду-канцелярією.

 

 

Керівник апарату суду                                                          Т.В. Омельянченко